LeerweerMeer

Voor wie is de training 'Ik leer anders'?

Een grote groep ondergewaardeerde leerlingen heeft juist een bijzondere gave: het zijn beelddenkers! Zij denken niet in woorden, maar in beelden. Daarom wordt het lesmateriaal niet begrepen en onthouden. Vaak hebben beelddenkers een leerachterstand of denkt men aan dyslexie (problemen met lezen),of dyscalculie (problemen met rekenen). Bijles helpt niet of nauwelijks omdat er dan nog meer schoolwerk op ‘foute’ wijze wordt aangeboden. De training ‘Ik leer anders’ vertaalt de lesstof naar jouw manier van denken. Direct resultaat.

Doordat we de lesstof op de juiste manier aanbieden aan de leerling, kan hij of zij direct vertellen of deze leermethode werkt. Dus geen eindeloos traject zonder resultaat. Want wanneer we overschakelen naar het juiste informatiesysteem (visueel) wordt de lesstof direct begrepen en onthouden.
 
Tijdens de training kunnen bijvoorbeeld leerlingen met een taalprobleem woorden foutloos spellen. Van voor naar achter, maar ook van achter naar voor. Simpelweg omdat ze het woord als woordbeeld hebben opgeslagen.

Denk je nu: “Hmmm... direct resultaat is te mooi om waar te zijn...”. Lees dan op de site www.ikleeranders.nl  van Agnes Oosterveen de verhalen uit de praktijk van ouders en kinderen in heel het land.Of bekijk haar informatiefilmpje,waarin ook kinderen aan het woord komen:   http://web.me.com/beelddenken/site/Film.html
 
 
De meeste kinderen hebben genoeg aan ongeveer 4 sessies met het werkboek en de techniek van 'Ik leer anders'. Er kunnen ook losse onderhoudssessies gegeven worden. Meestal zijn (1 van) de ouders (of een leerkracht) bij de sessies om verder zelf mee te kunnen oefenen. Niet nodig bij oudere kinderen en adolescenten.

 

Blijf niet langer worstelen met schoolwerk. Ervaar zelf of deze leermethode ook voor jou werkt. Leerproblemen aanpakken met de training ‘Ik leer anders’ is leuk en versterkt het gevoel van zelfvertrouwen. Ook kinderen met ADHD en/of hoogbegaafdheid kunnen baat hebben bij de training, omdat ook zij veelal beelddenkers zijn.Het kan veel rust in hun gedachten brengen.
De leeftijd om deze techniek aan te leren is vanaf 5 jaar tot 100!


 

 Iedereen gebruikt het zelfde informatieproces:

1.             opnemen

2.             verwerken

3.             opslaan/onthouden

4.             gebruiken

Per persoon verschilt de voorkeur van het opnemen,
verwerken en onthouden van de informatie
(informatiesysteem):

1.             horen (auditief)

2.             voelen (kinetisch)

3.             denken (auditief digitaal)

4.             zien (visueel = beelddenken)

 

 Denk aan het woord HUIS. Wat zie je?

Zie je de letters H-U-I-S (auditief digitaal)

  

 of zie je een plaatje van een huis? (visueel)

 

 

Zie je een plaatje? Lees dan vooral verder!